התפתחות אישית והעצמה בגישת היהלום

מירב שרייבר מטפלת רגשית מוסמכת

מירב שרייבר מטפלת רגשית מוסמכת

גישת היהלום מציעה גוף ידע עצום ומדויק על מהות המציאות ועל תהליך המימוש הרוחני. במקום להציב מטרה בחיפוש הרוחני, הוא מצביע על תהליך פתוח ומתמשך של גילוי דרך חקירה עצמית בליווי מורה מוסמך של הגישה. 

חקירה זו מובילה להעמקה במימוש המלאות של היותנו אנושיים – היותנו ישות המחבקת ומבטאת באופן חוויתי את מכלול הקוסמוס על כל ממדיו הפיזיים והרוחניים. הפוטנציאל שלנו הוא להיות חופשיים: להיות כל דבר, הכל, או כלום, כפי שאנו חיים את הפשטות של החיים הרגילים.

השיטה העיקרית היא חקירה, חקירה בעכשיו של כל חוויה אישית מהיומיום. חקירה היא לא רק חקירה נפשית אלא כזו שכוללת חישה, תחושה עמוקה והבנה הולסיטית של גוף ונפש.

תרגול שיטת היהלום

התרגול המרכזי של הגישה נקראת Diamond Inquiry™ והיא חוקרת את העולם הפנימי שלנו כך שכל חוויה מעמיקה וחושפת את משמעותה. עם הזמן, החוויה שלנו את עצמנו הופכת להיות מושתתת יותר ויותר וקרובה מתמיד אל התכונות המולדות של ישותנו – אהבה, שמחה, כוח, רצון, חמלה ושלווה, שהוסתרו על ידי אמונות לא מודעות שנבנו בילדות מהשפעת הסביבה המגדלת.

יחד עם חקירה מילולית, אנו נעזרים בתרגילי תנועה ועבודת נשימה כדי להעיר את חוכמת הגוף. החקירה היא אורגנית ומעמיקה והפתיחות של גישה זו מזמינה אותנו ליצור קשר עם ההדרכה הפנימית שלנו – לגלות ולהגשים את הפוטנציאל שלנו בתזמון ובדרך הייחודית שלנו.

חקירת היהלום

חקירת היהלום עוזרת לחשוף את הליבה הזוהרת של החוויה שלנו – כאן ועכשיו – ללא צורך לצבור 10,000 שעות של מדיטציה או תנאים מיוחדים אחרים. התרגול המרכזי של נתיב גישת היהלומים, מחברת אותנו למיידיות ולחיות מוחשית, ולנוכחות מורגשת הכוללת היבטים רבים: אהבה, כוח, שמחה, טוב לב, שלווה, נחישות, משמעות, חופש ועוד הרבה תכונות נפלאות.

במקום לעקוף את החוויה הרגילה שלנו, Diamond Inquiry פועלת מתוך הבנה שהחוויה הרגילה שלנו והעומק הרוחני שלנו הם בסופו של דבר אחד. האוריינטציה הזו לקיומנו מעוררת סקרנות לגבי חיי היום-יום שלנו, והיא מתדלקת את הדחף להשתחרר מהאילוצים של התניות העבר שלנו, ששמרו אותנו מחוץ לקשר עם הטבע האמיתי שלנו והפוטנציאל העצום שלנו.

הלימוד הזה הוא גם מסתורי וגם פרקטי ומביא יותר שקיפות וקלילות לחיינו האנושיים. ​ההוראה מכוונת יותר לגילוי האמת של המציאות, בצורה הכי עמוקה וטוטאלית שאפשרית לנו. בגלל האופן שבו אנו מתבוננים בכל במבט פתוח, הדרך יכולה להתפתח בנו כסוגים שונים של מימוש. 

אינטגרציה זו לא נועדה להיות טרנסצנדנטית בלבד אלא כזו שניתן ליישם אותה בעולם החיים היומיומיים. אחד המוטואים של גישת היהלום הוא "להיות בעולם אבל לא מתוכו". משמעות הדבר היא להשתתף בחברה האנושית, ולתרום לה. במקביל, זה גם אומר לא להיות מהעולם, לא להיות תוצר של ההתניות וההשפעות של העולם, של החברה, אלא להיות של העולם האמיתי, הטבע האמיתי שלנו, הממד הרוחני.

תחומי התמחות

שמי מירב, אני תרפיסטית בהבעה ויצירה מוסמכת משרד הבריאות מאז שנת 2000. בעלת אישור ממשרד הבריאות.

הלימודים והעבודה המעשית היו מרתקים ומעשירים. התמחיתי בתרפיה בתנועה ובאומנות.

בלימודי קונסטלציה משפחתית עפ”י ברט הלינגר עם ישי גסטר. ולימודי תורות המזרח בשילוב פסיכולוגיה מערבית בבית הספר RIDHWAN, ארה”ב.